Не отобразилась форма расчета стоимости? Переходи по ссылке

Не отобразилась форма расчета стоимости? Переходи по ссылке

Дипломная работа на тему «Использование англоязычной подростковой литературы в ролевой игре на старшей ступени обучения»

Обучение английскому языку представляет собой не только овладение навыками грамматики, лексики и фонетики, но и умение использовать литературу на иностранном языке, понимать ее и рассуждать о ней. При этом возможно использование литературы не только в «чистом виде», но и в различных методических и ролевых играх.

Написание диплома за 10 дней

Введение

Современная методика обучения иностранным языкам предлагает широкий выбор различных подходов, методов и средств обучения.

Обучение английскому языку представляет собой не только овладение навыками грамматики, лексики и фонетики, но и умение использовать литературу на иностранном языке, понимать ее и рассуждать о ней. При этом возможно использование литературы не только в «чистом виде», но и в различных методических и ролевых играх.

Использование аутентичной литературы на уроках английского языка позволяет решить ряд задач, а именно помогает расширить словарный состав учащихся, развить навыки устной и письменной речи, научиться выражать свое мнение по определенной теме. Соответственно, чтение литературы на изучаемом языке позволяет развить как коммуникативную компетенцию, так и лингвокультурную (информация о стране, авторе, исторические и культурные аспекты произведения).

Актуальность работы определяется, прежде всего, тем, что выбор произведения для чтения на уроках английского языка влияет на заинтересованность и активность учащихся, их вовлеченность в работу и конечный результат. Выбор подростковой литературы (young adult literature) для использования в школе является рациональным и продуктивным: целевой аудиторией являются подростки, и книги этого направления соответствуют данному возрасту сложностью языкового материала, поднимаемым темам и проблемам. Изучение подростковой литературы поможет разнообразить урок английского языка и сделать его эффективнее.

Теоретическая значимость исследования заключается в том, что работа вносит вклад в понимание подростковой литературы, ее специфики, ролевой игры, их особенностей.

Практическая значимость выражается в разработке ролевой игры на основе подростковой литературы. Выводы, полученные в ходе исследования, могут быть полезны для преподавателей общеобразовательной школы и исследователей подростковой литературы.

В англоязычной литературе проблема отличается большей степенью проработанности, чем в русскоязычной, что связано с темпами развития подростковой литературы в России и странах Европы, Америке. Проанализировав теоретическую базу по данной проблеме, историю и развитие подростковой литературы, и апробировав практическую часть работы на педагогической практике в школе, можно сказать, что постоянное развитие литературы, педагогических технологий, представляют собой широкое поле для исследования и применения ролевой игры в средней общеобразовательной школе.

Цель работы — изучение и описание подростковой литературы, ролевой игры и особенностей реализации ролевой игры на основе подростковой литературы на старшем этапе обучения.

Для достижения поставленной цели представляется необходимым решить следующие задачи:

.                                   изучить научную литературу и опыт учителей по использованию подростковой литературы и ролевой игры в образовательных целях;

2.      дать понятие подростковой литературы;

Нужна помощь в написании диплома?

Мы - биржа профессиональных авторов (преподавателей и доцентов вузов). Сдача работы по главам. Уникальность более 70%. Правки вносим бесплатно.

Заказать диплом

.        дать понятие ролевой игры;

.        охарактеризовать психолого-педагогические особенности обучающегося старшего этапа обучения английскому языку;

.        определить место использования подростковой литературы и ролевой игры в современной общеобразовательной школе;

.        разработать ролевую игру на основе современной подростковой литературы и применить ее на практике в школе.

Объект исследования — использование ролевой игры на основе подростковой литературы в системе преподавания английского языка.

Предмет исследования — эффективность ролевой игры на основе подростковой литературы.

Для исследования применяются следующие методы: изучение научной литературы, анализ и обобщение собранной информации; педагогическое наблюдение, изучение и анализ накопленного педагогического опыта, анализ полученных результатов.

Гипотеза работы состоит в том, что использование ролевой игры на основе подростковой литературы приводит к развитию коммуникативной компетенции, лексико-грамматических навыков, является эффективным и интересным на старшем этапе обучения.

Структура работы: введение, две главы, заключение, список использованных источников.

Во введении определяются цели и задачи работы, ее актуальность, гипотеза, структура.

В первой главе содержится реферативный обзор изученной литературы по темам «подростковая литература», «ролевая игра», история возникновения жанра (в англоязычном понимании YAL) и приема игры, их виды, место игры в процессе обучения, особенности обучающихся.

Во второй главе содержатся некоторые способы использования подростковой литературы в старших классах, особенности ролевой игры, а также приводится разработанная игра по мотивам известных подростковых произведений.

Нужна помощь в написании диплома?

Мы - биржа профессиональных авторов (преподавателей и доцентов вузов). Сдача работы по главам. Уникальность более 70%. Правки вносим бесплатно.

Подробнее

В заключении даются выводы по теории и практическому применению подростковой литературы и ролевой игры в старших классах.

Список использованных источников содержит 33 наименования.

Работа апробирована на трех конференциях: 45-й Студенческой научно-практической конференции ВоГУ, 46-й Студенческой научно-практической конференции ВоГУ, Международной научной конференции «Молодые исследователи — регионам», во время педагогической практики в «Вологодском Многопрофильном Лицее», в рамках университетской лекции по литературе.

1. Подростковая литература» и «ролевая игра» на старшем этапе обучения английскому языку

.1      Подростковая литература: история, понятие, жанры, темы

Возникновение подростковой литературы как самостоятельного жанра (в англоязычном понимании термина) произошло сравнительно недавно, и в более ранней истории литературы можно выделить произведения, подходящие под описание «подростковая литература». Однако только в последние двадцать лет жанры подростковой литературы стали активно развиваться. Проблема подростковой литературы актуализируется и представляет собой широкое поле для деятельности.

В настоящее время подростковая литература находится на пике своей популярности в Америке и странах Европы, и ежегодно выпускается более 30 000 подростковых книг (Дарья Доцук: [сайт]. URL: #»901190.files/image001.gif»>

Рисунок 1. Обложки книг YAL

Проблемы, поднимаемые в литературе.

Вопросы, темы, поднимаемые в литературе, всегда достаточно серьезны. Рассмотрим некоторые из них, посмотрев на следующие кадры из фильмов. Вам знакомы эти фильмы? Сталкивались с подобными проблемами?

.        Отношения в семье. Отцы и дети

.        Отношения со сверстниками. Дружба. Одиночество. Любовь

Нужна помощь в написании диплома?

Мы - биржа профессиональных авторов (преподавателей и доцентов вузов). Сдача работы по главам. Уникальность более 70%. Правки вносим бесплатно.

Цена диплома

.        Проблема выбора

.        Бедность

.        Патриотизм

.        Терроризм

.        Поиск правды

.        Вызов системе

.        Борьба со злом

.        Борьба со страхами (см. Рисунок 2)

Рисунок 2. Проблемы YAL. Отношения со сверстниками, борьба со страхами

Соответственно, в подростковой литературе поднимаются достаточно серьезные вопросы, изложенные более простым языком для целевой аудитории.

Игра 1. Можно выделить и достаточно качественную подростковую литературу, написанную прекрасным языком. Сейчас снова разделимся на 4 команды. По предложенным текстам попробуйте определить, какие относятся к подростковой литературе, а какие являются классическими или современными «взрослыми» текстами. Вывод: Чаще играет роль возраст и окружение героя, события (см. ПРИЛОЖЕНИЕ 1).

Игра 2. Мы выделили основные особенности подростковой литературы и теперь нужно закрепить наши знания. Снова работаем в команде, напишите на листочке слово ПОДРОСТОК вертикально, и подберите к каждой букве слово (существительное или прилагательное), которое бы точно описало такую литературу, по вашему мнению.

Нужна помощь в написании диплома?

Мы - биржа профессиональных авторов (преподавателей и доцентов вузов). Сдача работы по главам. Уникальность более 70%. Правки вносим бесплатно.

Цена диплома

П — популярная, подростковая;

О — оригинальная, отрочество;

Д — душевная, детская;

Р — революционная, родная, развивающая;

О — особенная, обманчивая;

С — странная, страшная, стресс;

Т — тяжелая, талантливая, технологичная;

О — откровенная, общественно-проблематичная;

К — креативная, культовая.

3.      Вывод

В самом начале занятия мы поставили перед собой вопрос: стоит ли читать подростковую литературу? Каковы ее достоинства и недостатки?

Ученики: Она близка нам по проблемам, которые поднимаются в книгах. Существует разная подростковая литература. Стоит читать выборочно, так как произведения этого направления могут быть различны по своей ценности для читателя.

Нужна помощь в написании диплома?

Мы - биржа профессиональных авторов (преподавателей и доцентов вузов). Сдача работы по главам. Уникальность более 70%. Правки вносим бесплатно.

Цена диплома

2.2 Разработка ролевой игры по произведениям подростковой литературы

Использование ролевой игры на уроках английского языка в общеобразовательных школах — идея не новая, однако она практически не реализуется в российских школах. Существуют примеры успешного внедрения ролевой игры на уроках в американской системе образования. Многие издатели считают публикацию книги только началом истории, появление разных сопутствующих материалов помогает ученикам понять развитие сюжета и их героев.

Примером может служить использование ролевой игры «451 градус по Фаренгейту», разработанная Кипом Глайзером (Kip Glazer) и опробованная в независимой старшей школе (Independence High School (Kern High School District). Это уникальный способ развития грамотности и понимания текста. Сцены книги были разделены на несколько частей и воплощены на игровом поле (дом, пожарная станция, дом пожилой женщины), также использовались разные герои и важные элементы (книги, телеэкраны, огонь). Ученикам дается возможность использовать разные ситуации и героев, создавать свою линию рассказа. Это позволяет ученикам проявить креативность и критическое мышление. Они работают с историей, основываясь на глубоком понимании текста. Во время игры ученики должны принимать решения, основываясь на характерах героев и приводя аргументы из книги.

Самая известная настольная ролевая игра — это «Подземелья и драконы» (Dungeons and Dragons), выпущенная в 1974 году. Многие игроки признают помощь игры в развитии различных навыков, полезных для разных сфер жизни, таких как межличностное общение, понимание правил и развитие креативных стремлений. Именно на примерах данной игры основывается разработанная нами игра (Sung K. Books-to-Games: Transforming Classic Novels Into Role Playing Adventures: [сайт]. URL: https://ww2.kqed.org/mindshift/2015/10/27/books-to-games-transforming-classic-novels-into-role-playing-adventures/).

Форма организации: ролевая игра

Образовательные цели:

1.      Развитие универсальных предметных действий (целепологание, анализ, рефлексия).

.        Расширение кругозора.

1.      Развитие позитивного отношения к культурам других стран, литературе изучаемого и родного языка.

.        Воспитание умения работать в коллективе и команде.

.        Создание благоприятного психологического климата, развитие коммуникативных навыков.

.        Воспитание ответственности, умения принимать коллективные решения.

Развивающие цели:

.        Развитие мотивации к чтению и дальнейшему овладению иностранным языком.

Нужна помощь в написании диплома?

Мы - биржа профессиональных авторов (преподавателей и доцентов вузов). Сдача работы по главам. Уникальность более 70%. Правки вносим бесплатно.

Заказать диплом

.        Развитие умения собраться и максимально качественно выполнять задания во временных рамках.

.        Развитие творческого мышления.

Практическая цель

1.      Совершенствование речевых умений (совершенствование фонетических, лексических, грамматических навыков, умения аудирования)

Оборудование: сценарий, раздаточный материал.

Актуальность: подростковая литература является наиболее рациональным выбором для использования в школе для уроков и внеурочной деятельности, так как целевой аудиторией YAL являются подростки, а значит, книги соответствуют данному возрасту сложностью языкового материала, поднимаемым темам и проблемам, интересны обучающимся, так как героями являются их ровесники. Ролевая игра позволяет решить большое количество учебных задач на уроке, а также связана с положительным опытом и эмоциями.

Форма работы: фронтально-коллективная, групповая

Время проведения: 45 минут.

Место проведения: Школьный кабинет, предварительного оформления не требуется.

Обоснование игры:

Вид деятельности — выполнение задания, принятие решений, согласно полученной роли, в рамках прописанного сюжета. Количество участников зависит от количества прописанных сюжетных линий, может быть задействован весь класс.

Тип задания — ролевая игра.

Нужна помощь в написании диплома?

Мы - биржа профессиональных авторов (преподавателей и доцентов вузов). Сдача работы по главам. Уникальность более 70%. Правки вносим бесплатно.

Цена диплома

Ход игры: Все участники разделяются на 3 команды, согласно полученным карточкам. После разделения на команды (малые группы), каждая группа присоединяется к своему ведущему (3 группы — 3 ведущих), игрокам дается возможность погрузиться в один из выдуманных миров и пройти путь, самостоятельно выбирая развилки сюжета. На каждой развилке предлагаются варианты действий, которые игрокам необходимо обсудить и принять единое решение. Во время обсуждения следует использовать предложенную лексику и грамматику.

Цель игры: Совместно решить поставленные задачи и завершить игру, совершенствуя речевые умения.

Задача каждого игрока, работать в команде и аргументировать свои решения.

Правила игры: Следовать сюжету игры, слушая рассказчика, принимать решения с учетом группового обсуждения.

Тема: социальные отношения, выживание.

Учебное задание: научиться составлять предложения и убеждать кого-то сделать что-то во время обсуждения, давать мотивированные ответы, учитывая развитие сюжета.

Задача учителя: контролировать выполнение задания, помогать при возникновении сложностей, показать речевой образец при необходимости.

Развитие умений задавать вопросы, аргументировать свой выбор, давать мотивированные ответы; развитие фонетических, лексических, грамматических навыков.

Грамматика, лексика: How about…? What about…? Let’s… I’ve got a better idea… I’d prefer to… Why don’t we? It would be fun to…We’d rather… I’d better… I think we should… I agree/I don’t agree… I believe, that…

Branches vocabulary: unfamiliar, an abandoned town, to be scattered around, puddle, suspiciously, mud, quick reflexes and strong muscles, to be eager, shining machines, equipped with, by means of, brain surgery, unconscious, appearance, to be intrigued by, lie detector, to subdue, feel giddy, footprints, victim, primeval force, campfire, as well, buzz, thirsty and exhausted, to rob, raiders

Речевой образец: And suddenly you are somewhere else. What would you do?

.        Try to get some information about the place, looking around.

.        Use your mobile phone in order to find a network or where you are through GPS.

.        Ask your dog, suddenly it is here and can speak.

Обсуждение:- I think we should use some technologies to make sure where you are.- I don’t agree with you, probably the dog sniffed smth and can help.- I believe, that looking around is quite logical, you can get more information.together — Finally, we think that we should try to use our phones- your phone turned off because of a low battery, so you can’t use it. Try to do something else.

Pre-game activities

.        Biography. At home you are to fill in the information about you character in the ID-card. You should write down your name, age, sex, country where you live, think of your family and relatives. Pay attention to the fact, that you’ll live in different worlds. Green, Desert, Technology is written on your ID-cards, so you can’t use your own name, as far as you are not in Russia anymore.: You are not from Russiato be used: My name is…’m from…am a girl/boy/woman/man…’m … years oldare … of us in the family/ I don’t have any relatives

.        Characteristics (by three times dice cast => min 3, max 18) — Strength and Intelligence. The results will be crucial for the game.

RULES:1 — Hello everyone, we are glad to see you. Welcome to our game that is based on different YAL books. You have 3 worlds: Technology, Green and the Desert world. Now, form the groups. The title of the first one is written on your ID-CARDs. Students who have the Green world join Teacher 2 in the left corner of the class, the Desert world is in this part of the class, your teacher is … (Teacher 3) and the Technology world should join me right here. Now there are 3 groups and we can start. When you finish the world, you will start the game again, but in the different world. Do you have any questions?

The task for the players: You should listen to your teacher very carefully to understand the story. If you don’t understand something — ask. Sometimes you’ll have to choose the way you’ll act in different situations (you’ll get cards), your answer will lead to the different plot twists. Think carefully and discuss the situation in the group and then give your answer (say why).the branches vocabulary and the following phrases in your discussions (How about…? What about…? Let’s… I’ve got a better idea… I’d prefer to… Why don’t we? It would be fun to…We’d rather… I’d better… I think we should… I agree/I don’t agree… I believe, that…)

The task for the teachers: Read the plot distinctly for the students; give children the cards with the variants of the answers, give them 2 min to discuss the problem within a group and then tell them the result of their choices.

Script

Нужна помощь в написании диплома?

Мы - биржа профессиональных авторов (преподавателей и доцентов вузов). Сдача работы по главам. Уникальность более 70%. Правки вносим бесплатно.

Заказать диплом

You wake up in the world that looks strange

. Green world. There are a lot of huge unfamiliar trees and animals.

. Stone world. The place looks like an abandoned town, stones and the remains of the buildings are scattered all over the area.

. Desert world. It is a desert without any signs of life.

. Cave world. You are in a cave and only slight light is seen upwards.

. Technology world. The world is full of super technologies you haven’t seen before.

. Island world. An island is surrounded by the ocean.

Technology world. (based on Uglies by Scott Westerfeld)first thing to do is to look around and find out where you are, if there are any people who can help. The last thing you remember, you were at home with your family reading one of young adult novels. And suddenly you are somewhere else. The only thing you can see is green bushes.

(Students get the card with the possible variants, discuss the problem within a group, using the new vocabulary and then give their answer. The teacher listens to it and then gives the result from the brackets).

1.      Try to get some information about the place, looking around (You go to the hill to observe the area and see weak smoke far away)

.        Use your mobile phone in order to find a network or where you are through GPS (result — your phone is turned off because of a low battery, so you can’t use it. Follow line 1).

.        Ask your dog, suddenly it is here and can speak. (result — It is a DOG! Of course, it has no answer. Follow line 1).see the smoke and decide to go there and watch what it is. You come closer and see 2 people with a broken machine that looks like a flying board. You have never seen such a thing. You are not in the city, so there are bushes around. The branch under your feet cracks and people point at you with some kind of a gun. You…

1. Try to say that you have got lost and explain everything. (People listen to you, but it is hard for them to believe you, and for you to persuade them. Tell them some details about your world and your family (do it). Use the pre-game task. They believe you and ask why you are here. Of course, you need some help to get home).

. Hope that it is a new type of phone and there is nothing to worry about. (A girl laughs, but you are still to explain. Follow line 1).

. Run away as fast as you can. (You try to run away, but these people have more skills and can do it better. Soon they catch you and talk not that politely. Try to persuade them and explain everything. Follow line 1).place where you are is a world with developed technologies. Still there are some difficulties, for example, flying boards can fly only when they have contact with the metal in the ground. This place was quite far from the city and free from metal, that’s why there has been a crash.people’s names are Tally and David. Fortunately, they have 2 more flying boards so you can try to use them and get to the city.

.        To do it successfully you need strength more than 16 strength points.

.        Otherwise you will fall into a puddle and need new clothes…You continue your way on foot with David and Tally next to you.in, you see skyscrapers, different machines and people looking alike, but all of them are extremely beautiful. You see a lot of shops with modern clothes, but you have no money people to use here. You…

. You try to steal. (An officer sees you and probably you’ll have problems with the law. You are asked to show your ID-card. Luckily, David is here to help and says that his sibling (you) has come from another city and has left his documents at home. You know, he is so absent-minded! The officer is looking suspiciously at you and then lets you go. Follow line 2).

. Ask your new friends, you are still in mud. (David says that you are going home now and there you can take whatever you need)

. Offer your help to the seller in order to get a clean t-shirt and trousers. (You say that you can help with the shop and then want to get a spare pair of trousers and a t-shirt. Of course the seller asks you for money and as far as you don’t have any asks you to leave the shop. Follow line 2).note that David and Tally differ from the rest of the citizens. They look more like ordinary people, like you. You ask what’s wrong with the others.

YOUR GUESSES

True — it’s a special type of surgery that is to be done when you are 16. You can change everything and become pretty (there is a standard for beauty) + you’ll get new skills like quick reflexes and strong muscles. And your friends are older than 16. When you ask they continue ignoring all your questions about it.task is to understand what’s wrong here and the way you can get home.

You’ve got to a dark dull house quite far from the city center. You…

1.      You are eager to see what’s inside (You come in and to your surprise there is a room equipped with all possible shining machines).- What’s that?- All we need for the experiments.hope that you are not the body for it.

.        Feel uncomfortable, prefer to stay outside (Actually you have no choice. But you ask for a minute and stay alone in front of the house. A car stops near the house and 2 people with a huge bag come out. You wonder if a person is inside, but try to look as indifferent as you can. The people come into the house and you follow them. You come in and to your surprise there is a room equipped with all possible shining machines).

Being quite suspicious of all that is taking place here you look around, and as far as no one sees you, go to the backroom. There is a huge box with a human inside.

.        If you have the skill of Intelligence more than 13 you come up to the computer and see what is going on. The brain surgery is in process. The person is connected with the computer by means of different wires, the lights are shining. You lean forward to have a better look. He is unconscious, but alive.

.        If it is less you can’t understand anything.

Well-well. What’s going on here? Who do we have here? — says the voice. You jump up. The old woman comes in, her appearance is quite familiar.

Mum, don’t make them scared, says David, they are our guests.

1. Followed the white rabbit

(When you were in the shop, you heard this phrase in the context of anti-government thoughts and ideas. That’s why you’ve said it.and his group see that you are on their side and disclose to you their plans. They say that government uses «a beauty operation» to subdue people, they do not only change their appearance, but also change something in the brains. But these people in front of you try to change it, to become free and not to obey the law just because your mind was modified. So now you know what is going on here. So, you ask who this person in the special «box» is.

Just of one of our citizens, he was caught by the soldiers and we want HIM back, as we did it for Tally some time ago).

. Was very intrigued by the secrets.

(David and his group think that you are a spy, that’s why they want you to ask some questions, using the lie detector. Soon they understand that you are an ordinary person so they tell you the truth about «beauty operation» and its results. The government uses this operation to subdue people, they do not only change their appearance, but also change something in the brains. The person in the «box» is one of the citizens, he was caught by the soldiers and David’s team want HIM back, as they did it for Tally some time ago).government forces rush into the house shouting loudly… You open your eyes, your family is next to you and the book is on your laps.questions:

.        Can a person save the world?

.        Do you want to change anything in your appearance? Is it important being yourself?

Green world (Alice in Wonderland, Hungry games)first thing to do is to look around and find out where you are, if there are any people who can help. The last thing you remember, you were at home with your family reading one of young adult novels. And suddenly you are somewhere else. The only thing you can see is green bushes.

(Students get the card with the possible variants, discuss the problem within a group, using the new vocabulary and then give their answer. The teacher listens to it and then gives the result from the brackets).

1.      Try to get some information about the place, looking around (You climb the tree to observe the area and see weak smoke far away.)

.        Use your mobile phone in order to find a network or where you are through GPS (result — your phone is turned off because of a low battery, so you can’t use it. Follow line 1).

.        Ask your dog, suddenly it is here and can speak. (result — It is a DOG! Of course, it has no answer. Follow line 1).hope that there is somebody to help you. You trudge through the trees, bushes and roots and feel that you don’t have enough energy to get to the place, moreover you are so hungry! You see some berries next to you, maybe you’ve never seen them before. Would you eat them?

.        Yes, we are hungry, there is a 50% opportunity that everything will be all right. (Follow line 1).

.        Of course not! Are we crazy? (Follow line 2).

Line 1

You shouldn’t have done it. There was something wrong with these berries, you feel giddy and your eyes lose their focus. You are poisoned. Is it a white rabbit in front of you? Your mind tells you to follow it. Will it bring you to Alice’s world?

1.      Continue going, you are still in the world of illusions. Confound the berries. (You see a bear, a fox, and a wolf and drink some tea with them. Finally you understand that it was berries that made you see it).

.        You understand that it is quite stupid, stop for a moment and go to the place with the smoke. (Follow line 2 (smoke).far you see a small house and a man near it. You rush to the person to ask all questions you have. This man is a hunter and has been living here for a long time. Some time ago his only child died and you look so familiar that he gives you food and a room to stay for a while. The next day he goes hunting. Will you join him?

1.      Yes, it might be useful. (Now you can use a bow and arrows. The hunter is a good teacher. And he equips you with this weapon. You continue your journey at least armed).

.        I have no wish to kill anyone. (You are to leave this place without any means of self-protection).see the place you saw yesterday, the smoke you wanted to reach. You see that the fire was so large, that people still were making it stop burning. You ask them what this place is. It is a Great Forest, the place of endless forests. You…

1.      Will enjoy the life in a secluded village in this world. (You like your life, but one day you wake up in your own world and understand that it was a dream (THE END).

.        Run away and find the way out. (Sometime later the stories told about a mad person living in the heart of the forest (THE END).

Line 2 (smoke)

You decide to continue your way, there was rain some time ago and you see human footprints on the ground. You go through the forest for hours and see a strange woman hiding behind the trees, she looks pale and mad. You come closer in order to help, but she sees your weapon, cries loudly and runs away! Ok, it happens, go on.

Suddenly you hear a harsh sound as if it was a bomb.

1.      Hide? (You hide under the roots of a huge tree. In an hour or so, you continue your way).

.        Run? (You run away as fast as you can! And soon get lost, but…)see the footprints again, a lot of them, follow them and come to a small village. The village people say that once in 5 years there is something wrong in the world. Strange things happen, people die, the Great Forest takes its rent — the lives. No one can explain it. But people disappear…they are all the victims of the Forest. You remember the strange woman…

1.      Don’t want to have something in common with it. (you will enjoy life in a secluded village in this world. You like your life, but one day you wake up in your own world and understand that it was a dream (THE END).

.        Will you find her and help? (It takes you a long time, but finally you see her near the river, you say «Hey, I won’t hurt you, I want to help». She looks suspicious, but comes closer. She can’t explain why she is here. The Forest called her. The primeval force. She says that a lot of people live in the heart of the forest, like the ancestors used to. She asks you to come with her forever. She doesn’t look so frightened now. Will you do it?

.        Yes, why not, I have nothing else to do.

Нужна помощь в написании диплома?

Мы - биржа профессиональных авторов (преподавателей и доцентов вузов). Сдача работы по главам. Уникальность более 70%. Правки вносим бесплатно.

Заказать диплом

.        No, I’d better stay here for a while.’ll like the life wherever it would be. But one day you will wake up in your own world and understand that it was a dream).

Desert world (Star Wars series)

(Students get the card with the possible variants, discuss the problem within a group, using the new vocabulary and then give their answer. The teacher listens to it and then gives the result from the brackets).

You wake up and feel the heat, the sun is so bright that you can’t see anything for a few moments. As you feel a bit better you… You decide to look around and find out where you are, if there are any people who can help.see that there is a camp in the heart of the desert. There are some bags. Will you look inside them in order to find anything?

1. Yes (all of the bags are empty, but the last one, offers you some equipment: spears and guns. They may be useful.

. No (you don’t want to waste your time on it).the campfire you find a note, it is written there that the group of people (you can find your names there) was moving to the nearest spaceport. You set off in the morning and the sun is shining in your face, so you are moving to the east. At midnight your group decide to have a break near the oasis and drink some water, but feel ill. That’s why when you wake up you find no one around and there is no oasis as well. You decide to continue your way, find some food and get out of there.careful! The sunset is very close. Where should you go to continue your way?

1. West

. South

. East

. North

The right variant is to the East (when you set off the sun shone in your face and you were going to that side of the world).

If you’ve chosen something else probably you’ll go in the desert forever.’ve got lost in the desert; harsh sand is in your eyes. You hear a buzz coming from under the ground. A huge sand-worm appears.

.        If you have strength more than 8 and the weapon, you have found. You can protect yourself.

.        It is the end of your trip (you are eaten by the worm, and wake up in your own flat, and understand that it was just a bad dream.you have chosen EASTnight is c

Введение

Современная методика обучения иностранным языкам предлагает широкий выбор различных подходов, методов и средств обучения.

Обучение английскому языку представляет собой не только овладение навыками грамматики, лексики и фонетики, но и умение использовать литературу на иностранном языке, понимать ее и рассуждать о ней. При этом возможно использование литературы не только в «чистом виде», но и в различных методических и ролевых играх.

Использование аутентичной литературы на уроках английского языка позволяет решить ряд задач, а именно помогает расширить словарный состав учащихся, развить навыки устной и письменной речи, научиться выражать свое мнение по определенной теме. Соответственно, чтение литературы на изучаемом языке позволяет развить как коммуникативную компетенцию, так и лингвокультурную (информация о стране, авторе, исторические и культурные аспекты произведения).

Актуальность работы определяется, прежде всего, тем, что выбор произведения для чтения на уроках английского языка влияет на заинтересованность и активность учащихся, их вовлеченность в работу и конечный результат. Выбор подростковой литературы (young adult literature) для использования в школе является рациональным и продуктивным: целевой аудиторией являются подростки, и книги этого направления соответствуют данному возрасту сложностью языкового материала, поднимаемым темам и проблемам. Изучение подростковой литературы поможет разнообразить урок английского языка и сделать его эффективнее.

Теоретическая значимость исследования заключается в том, что работа вносит вклад в понимание подростковой литературы, ее специфики, ролевой игры, их особенностей.

Практическая значимость выражается в разработке ролевой игры на основе подростковой литературы. Выводы, полученные в ходе исследования, могут быть полезны для преподавателей общеобразовательной школы и исследователей подростковой литературы.

В англоязычной литературе проблема отличается большей степенью проработанности, чем в русскоязычной, что связано с темпами развития подростковой литературы в России и странах Европы, Америке. Проанализировав теоретическую базу по данной проблеме, историю и развитие подростковой литературы, и апробировав практическую часть работы на педагогической практике в школе, можно сказать, что постоянное развитие литературы, педагогических технологий, представляют собой широкое поле для исследования и применения ролевой игры в средней общеобразовательной школе.

Цель работы — изучение и описание подростковой литературы, ролевой игры и особенностей реализации ролевой игры на основе подростковой литературы на старшем этапе обучения.

Для достижения поставленной цели представляется необходимым решить следующие задачи:

.                                   изучить научную литературу и опыт учителей по использованию подростковой литературы и ролевой игры в образовательных целях;

2.      дать понятие подростковой литературы;

Нужна помощь в написании диплома?

Мы - биржа профессиональных авторов (преподавателей и доцентов вузов). Сдача работы по главам. Уникальность более 70%. Правки вносим бесплатно.

Заказать диплом

.        дать понятие ролевой игры;

.        охарактеризовать психолого-педагогические особенности обучающегося старшего этапа обучения английскому языку;

.        определить место использования подростковой литературы и ролевой игры в современной общеобразовательной школе;

.        разработать ролевую игру на основе современной подростковой литературы и применить ее на практике в школе.

Объект исследования — использование ролевой игры на основе подростковой литературы в системе преподавания английского языка.

Предмет исследования — эффективность ролевой игры на основе подростковой литературы.

Для исследования применяются следующие методы: изучение научной литературы, анализ и обобщение собранной информации; педагогическое наблюдение, изучение и анализ накопленного педагогического опыта, анализ полученных результатов.

Гипотеза работы состоит в том, что использование ролевой игры на основе подростковой литературы приводит к развитию коммуникативной компетенции, лексико-грамматических навыков, является эффективным и интересным на старшем этапе обучения.

Структура работы: введение, две главы, заключение, список использованных источников.

Во введении определяются цели и задачи работы, ее актуальность, гипотеза, структура.

В первой главе содержится реферативный обзор изученной литературы по темам «подростковая литература», «ролевая игра», история возникновения жанра (в англоязычном понимании YAL) и приема игры, их виды, место игры в процессе обучения, особенности обучающихся.

Во второй главе содержатся некоторые способы использования подростковой литературы в старших классах, особенности ролевой игры, а также приводится разработанная игра по мотивам известных подростковых произведений.

Нужна помощь в написании диплома?

Мы - биржа профессиональных авторов (преподавателей и доцентов вузов). Сдача работы по главам. Уникальность более 70%. Правки вносим бесплатно.

Подробнее

В заключении даются выводы по теории и практическому применению подростковой литературы и ролевой игры в старших классах.

Список использованных источников содержит 33 наименования.

Работа апробирована на трех конференциях: 45-й Студенческой научно-практической конференции ВоГУ, 46-й Студенческой научно-практической конференции ВоГУ, Международной научной конференции «Молодые исследователи — регионам», во время педагогической практики в «Вологодском Многопрофильном Лицее», в рамках университетской лекции по литературе.

1. Подростковая литература» и «ролевая игра» на старшем этапе обучения английскому языку

.1      Подростковая литература: история, понятие, жанры, темы

Возникновение подростковой литературы как самостоятельного жанра (в англоязычном понимании термина) произошло сравнительно недавно, и в более ранней истории литературы можно выделить произведения, подходящие под описание «подростковая литература». Однако только в последние двадцать лет жанры подростковой литературы стали активно развиваться. Проблема подростковой литературы актуализируется и представляет собой широкое поле для деятельности.

В настоящее время подростковая литература находится на пике своей популярности в Америке и странах Европы, и ежегодно выпускается более 30 000 подростковых книг (Дарья Доцук: [сайт]. URL: #»901190.files/image001.gif»>

Рисунок 1. Обложки книг YAL

Проблемы, поднимаемые в литературе.

Вопросы, темы, поднимаемые в литературе, всегда достаточно серьезны. Рассмотрим некоторые из них, посмотрев на следующие кадры из фильмов. Вам знакомы эти фильмы? Сталкивались с подобными проблемами?

.        Отношения в семье. Отцы и дети

.        Отношения со сверстниками. Дружба. Одиночество. Любовь

Нужна помощь в написании диплома?

Мы - биржа профессиональных авторов (преподавателей и доцентов вузов). Сдача работы по главам. Уникальность более 70%. Правки вносим бесплатно.

Цена диплома

.        Проблема выбора

.        Бедность

.        Патриотизм

.        Терроризм

.        Поиск правды

.        Вызов системе

.        Борьба со злом

.        Борьба со страхами (см. Рисунок 2)

Рисунок 2. Проблемы YAL. Отношения со сверстниками, борьба со страхами

Соответственно, в подростковой литературе поднимаются достаточно серьезные вопросы, изложенные более простым языком для целевой аудитории.

Игра 1. Можно выделить и достаточно качественную подростковую литературу, написанную прекрасным языком. Сейчас снова разделимся на 4 команды. По предложенным текстам попробуйте определить, какие относятся к подростковой литературе, а какие являются классическими или современными «взрослыми» текстами. Вывод: Чаще играет роль возраст и окружение героя, события (см. ПРИЛОЖЕНИЕ 1).

Игра 2. Мы выделили основные особенности подростковой литературы и теперь нужно закрепить наши знания. Снова работаем в команде, напишите на листочке слово ПОДРОСТОК вертикально, и подберите к каждой букве слово (существительное или прилагательное), которое бы точно описало такую литературу, по вашему мнению.

Нужна помощь в написании диплома?

Мы - биржа профессиональных авторов (преподавателей и доцентов вузов). Сдача работы по главам. Уникальность более 70%. Правки вносим бесплатно.

Подробнее

П — популярная, подростковая;

О — оригинальная, отрочество;

Д — душевная, детская;

Р — революционная, родная, развивающая;

О — особенная, обманчивая;

С — странная, страшная, стресс;

Т — тяжелая, талантливая, технологичная;

О — откровенная, общественно-проблематичная;

К — креативная, культовая.

3.      Вывод

В самом начале занятия мы поставили перед собой вопрос: стоит ли читать подростковую литературу? Каковы ее достоинства и недостатки?

Ученики: Она близка нам по проблемам, которые поднимаются в книгах. Существует разная подростковая литература. Стоит читать выборочно, так как произведения этого направления могут быть различны по своей ценности для читателя.

Нужна помощь в написании диплома?

Мы - биржа профессиональных авторов (преподавателей и доцентов вузов). Сдача работы по главам. Уникальность более 70%. Правки вносим бесплатно.

Заказать диплом

2.2 Разработка ролевой игры по произведениям подростковой литературы

Использование ролевой игры на уроках английского языка в общеобразовательных школах — идея не новая, однако она практически не реализуется в российских школах. Существуют примеры успешного внедрения ролевой игры на уроках в американской системе образования. Многие издатели считают публикацию книги только началом истории, появление разных сопутствующих материалов помогает ученикам понять развитие сюжета и их героев.

Примером может служить использование ролевой игры «451 градус по Фаренгейту», разработанная Кипом Глайзером (Kip Glazer) и опробованная в независимой старшей школе (Independence High School (Kern High School District). Это уникальный способ развития грамотности и понимания текста. Сцены книги были разделены на несколько частей и воплощены на игровом поле (дом, пожарная станция, дом пожилой женщины), также использовались разные герои и важные элементы (книги, телеэкраны, огонь). Ученикам дается возможность использовать разные ситуации и героев, создавать свою линию рассказа. Это позволяет ученикам проявить креативность и критическое мышление. Они работают с историей, основываясь на глубоком понимании текста. Во время игры ученики должны принимать решения, основываясь на характерах героев и приводя аргументы из книги.

Самая известная настольная ролевая игра — это «Подземелья и драконы» (Dungeons and Dragons), выпущенная в 1974 году. Многие игроки признают помощь игры в развитии различных навыков, полезных для разных сфер жизни, таких как межличностное общение, понимание правил и развитие креативных стремлений. Именно на примерах данной игры основывается разработанная нами игра (Sung K. Books-to-Games: Transforming Classic Novels Into Role Playing Adventures: [сайт]. URL: https://ww2.kqed.org/mindshift/2015/10/27/books-to-games-transforming-classic-novels-into-role-playing-adventures/).

Форма организации: ролевая игра

Образовательные цели:

1.      Развитие универсальных предметных действий (целепологание, анализ, рефлексия).

.        Расширение кругозора.

1.      Развитие позитивного отношения к культурам других стран, литературе изучаемого и родного языка.

.        Воспитание умения работать в коллективе и команде.

.        Создание благоприятного психологического климата, развитие коммуникативных навыков.

.        Воспитание ответственности, умения принимать коллективные решения.

Развивающие цели:

.        Развитие мотивации к чтению и дальнейшему овладению иностранным языком.

Нужна помощь в написании диплома?

Мы - биржа профессиональных авторов (преподавателей и доцентов вузов). Сдача работы по главам. Уникальность более 70%. Правки вносим бесплатно.

Цена диплома

.        Развитие умения собраться и максимально качественно выполнять задания во временных рамках.

.        Развитие творческого мышления.

Практическая цель

1.      Совершенствование речевых умений (совершенствование фонетических, лексических, грамматических навыков, умения аудирования)

Оборудование: сценарий, раздаточный материал.

Актуальность: подростковая литература является наиболее рациональным выбором для использования в школе для уроков и внеурочной деятельности, так как целевой аудиторией YAL являются подростки, а значит, книги соответствуют данному возрасту сложностью языкового материала, поднимаемым темам и проблемам, интересны обучающимся, так как героями являются их ровесники. Ролевая игра позволяет решить большое количество учебных задач на уроке, а также связана с положительным опытом и эмоциями.

Форма работы: фронтально-коллективная, групповая

Время проведения: 45 минут.

Место проведения: Школьный кабинет, предварительного оформления не требуется.

Обоснование игры:

Вид деятельности — выполнение задания, принятие решений, согласно полученной роли, в рамках прописанного сюжета. Количество участников зависит от количества прописанных сюжетных линий, может быть задействован весь класс.

Тип задания — ролевая игра.

Нужна помощь в написании диплома?

Мы - биржа профессиональных авторов (преподавателей и доцентов вузов). Сдача работы по главам. Уникальность более 70%. Правки вносим бесплатно.

Подробнее

Ход игры: Все участники разделяются на 3 команды, согласно полученным карточкам. После разделения на команды (малые группы), каждая группа присоединяется к своему ведущему (3 группы — 3 ведущих), игрокам дается возможность погрузиться в один из выдуманных миров и пройти путь, самостоятельно выбирая развилки сюжета. На каждой развилке предлагаются варианты действий, которые игрокам необходимо обсудить и принять единое решение. Во время обсуждения следует использовать предложенную лексику и грамматику.

Цель игры: Совместно решить поставленные задачи и завершить игру, совершенствуя речевые умения.

Задача каждого игрока, работать в команде и аргументировать свои решения.

Правила игры: Следовать сюжету игры, слушая рассказчика, принимать решения с учетом группового обсуждения.

Тема: социальные отношения, выживание.

Учебное задание: научиться составлять предложения и убеждать кого-то сделать что-то во время обсуждения, давать мотивированные ответы, учитывая развитие сюжета.

Задача учителя: контролировать выполнение задания, помогать при возникновении сложностей, показать речевой образец при необходимости.

Развитие умений задавать вопросы, аргументировать свой выбор, давать мотивированные ответы; развитие фонетических, лексических, грамматических навыков.

Грамматика, лексика: How about…? What about…? Let’s… I’ve got a better idea… I’d prefer to… Why don’t we? It would be fun to…We’d rather… I’d better… I think we should… I agree/I don’t agree… I believe, that…

Branches vocabulary: unfamiliar, an abandoned town, to be scattered around, puddle, suspiciously, mud, quick reflexes and strong muscles, to be eager, shining machines, equipped with, by means of, brain surgery, unconscious, appearance, to be intrigued by, lie detector, to subdue, feel giddy, footprints, victim, primeval force, campfire, as well, buzz, thirsty and exhausted, to rob, raiders

Речевой образец: And suddenly you are somewhere else. What would you do?

.        Try to get some information about the place, looking around.

.        Use your mobile phone in order to find a network or where you are through GPS.

.        Ask your dog, suddenly it is here and can speak.

Обсуждение:- I think we should use some technologies to make sure where you are.- I don’t agree with you, probably the dog sniffed smth and can help.- I believe, that looking around is quite logical, you can get more information.together — Finally, we think that we should try to use our phones- your phone turned off because of a low battery, so you can’t use it. Try to do something else.

Pre-game activities

.        Biography. At home you are to fill in the information about you character in the ID-card. You should write down your name, age, sex, country where you live, think of your family and relatives. Pay attention to the fact, that you’ll live in different worlds. Green, Desert, Technology is written on your ID-cards, so you can’t use your own name, as far as you are not in Russia anymore.: You are not from Russiato be used: My name is…’m from…am a girl/boy/woman/man…’m … years oldare … of us in the family/ I don’t have any relatives

.        Characteristics (by three times dice cast => min 3, max 18) — Strength and Intelligence. The results will be crucial for the game.

RULES:1 — Hello everyone, we are glad to see you. Welcome to our game that is based on different YAL books. You have 3 worlds: Technology, Green and the Desert world. Now, form the groups. The title of the first one is written on your ID-CARDs. Students who have the Green world join Teacher 2 in the left corner of the class, the Desert world is in this part of the class, your teacher is … (Teacher 3) and the Technology world should join me right here. Now there are 3 groups and we can start. When you finish the world, you will start the game again, but in the different world. Do you have any questions?

The task for the players: You should listen to your teacher very carefully to understand the story. If you don’t understand something — ask. Sometimes you’ll have to choose the way you’ll act in different situations (you’ll get cards), your answer will lead to the different plot twists. Think carefully and discuss the situation in the group and then give your answer (say why).the branches vocabulary and the following phrases in your discussions (How about…? What about…? Let’s… I’ve got a better idea… I’d prefer to… Why don’t we? It would be fun to…We’d rather… I’d better… I think we should… I agree/I don’t agree… I believe, that…)

The task for the teachers: Read the plot distinctly for the students; give children the cards with the variants of the answers, give them 2 min to discuss the problem within a group and then tell them the result of their choices.

Script

Нужна помощь в написании диплома?

Мы - биржа профессиональных авторов (преподавателей и доцентов вузов). Сдача работы по главам. Уникальность более 70%. Правки вносим бесплатно.

Заказать диплом

You wake up in the world that looks strange

. Green world. There are a lot of huge unfamiliar trees and animals.

. Stone world. The place looks like an abandoned town, stones and the remains of the buildings are scattered all over the area.

. Desert world. It is a desert without any signs of life.

. Cave world. You are in a cave and only slight light is seen upwards.

. Technology world. The world is full of super technologies you haven’t seen before.

. Island world. An island is surrounded by the ocean.

Technology world. (based on Uglies by Scott Westerfeld)first thing to do is to look around and find out where you are, if there are any people who can help. The last thing you remember, you were at home with your family reading one of young adult novels. And suddenly you are somewhere else. The only thing you can see is green bushes.

(Students get the card with the possible variants, discuss the problem within a group, using the new vocabulary and then give their answer. The teacher listens to it and then gives the result from the brackets).

1.      Try to get some information about the place, looking around (You go to the hill to observe the area and see weak smoke far away)

.        Use your mobile phone in order to find a network or where you are through GPS (result — your phone is turned off because of a low battery, so you can’t use it. Follow line 1).

.        Ask your dog, suddenly it is here and can speak. (result — It is a DOG! Of course, it has no answer. Follow line 1).see the smoke and decide to go there and watch what it is. You come closer and see 2 people with a broken machine that looks like a flying board. You have never seen such a thing. You are not in the city, so there are bushes around. The branch under your feet cracks and people point at you with some kind of a gun. You…

1. Try to say that you have got lost and explain everything. (People listen to you, but it is hard for them to believe you, and for you to persuade them. Tell them some details about your world and your family (do it). Use the pre-game task. They believe you and ask why you are here. Of course, you need some help to get home).

. Hope that it is a new type of phone and there is nothing to worry about. (A girl laughs, but you are still to explain. Follow line 1).

. Run away as fast as you can. (You try to run away, but these people have more skills and can do it better. Soon they catch you and talk not that politely. Try to persuade them and explain everything. Follow line 1).place where you are is a world with developed technologies. Still there are some difficulties, for example, flying boards can fly only when they have contact with the metal in the ground. This place was quite far from the city and free from metal, that’s why there has been a crash.people’s names are Tally and David. Fortunately, they have 2 more flying boards so you can try to use them and get to the city.

.        To do it successfully you need strength more than 16 strength points.

.        Otherwise you will fall into a puddle and need new clothes…You continue your way on foot with David and Tally next to you.in, you see skyscrapers, different machines and people looking alike, but all of them are extremely beautiful. You see a lot of shops with modern clothes, but you have no money people to use here. You…

. You try to steal. (An officer sees you and probably you’ll have problems with the law. You are asked to show your ID-card. Luckily, David is here to help and says that his sibling (you) has come from another city and has left his documents at home. You know, he is so absent-minded! The officer is looking suspiciously at you and then lets you go. Follow line 2).

. Ask your new friends, you are still in mud. (David says that you are going home now and there you can take whatever you need)

. Offer your help to the seller in order to get a clean t-shirt and trousers. (You say that you can help with the shop and then want to get a spare pair of trousers and a t-shirt. Of course the seller asks you for money and as far as you don’t have any asks you to leave the shop. Follow line 2).note that David and Tally differ from the rest of the citizens. They look more like ordinary people, like you. You ask what’s wrong with the others.

YOUR GUESSES

True — it’s a special type of surgery that is to be done when you are 16. You can change everything and become pretty (there is a standard for beauty) + you’ll get new skills like quick reflexes and strong muscles. And your friends are older than 16. When you ask they continue ignoring all your questions about it.task is to understand what’s wrong here and the way you can get home.

You’ve got to a dark dull house quite far from the city center. You…

1.      You are eager to see what’s inside (You come in and to your surprise there is a room equipped with all possible shining machines).- What’s that?- All we need for the experiments.hope that you are not the body for it.

.        Feel uncomfortable, prefer to stay outside (Actually you have no choice. But you ask for a minute and stay alone in front of the house. A car stops near the house and 2 people with a huge bag come out. You wonder if a person is inside, but try to look as indifferent as you can. The people come into the house and you follow them. You come in and to your surprise there is a room equipped with all possible shining machines).

Being quite suspicious of all that is taking place here you look around, and as far as no one sees you, go to the backroom. There is a huge box with a human inside.

.        If you have the skill of Intelligence more than 13 you come up to the computer and see what is going on. The brain surgery is in process. The person is connected with the computer by means of different wires, the lights are shining. You lean forward to have a better look. He is unconscious, but alive.

.        If it is less you can’t understand anything.

Well-well. What’s going on here? Who do we have here? — says the voice. You jump up. The old woman comes in, her appearance is quite familiar.

Mum, don’t make them scared, says David, they are our guests.

1. Followed the white rabbit

(When you were in the shop, you heard this phrase in the context of anti-government thoughts and ideas. That’s why you’ve said it.and his group see that you are on their side and disclose to you their plans. They say that government uses «a beauty operation» to subdue people, they do not only change their appearance, but also change something in the brains. But these people in front of you try to change it, to become free and not to obey the law just because your mind was modified. So now you know what is going on here. So, you ask who this person in the special «box» is.

Just of one of our citizens, he was caught by the soldiers and we want HIM back, as we did it for Tally some time ago).

. Was very intrigued by the secrets.

(David and his group think that you are a spy, that’s why they want you to ask some questions, using the lie detector. Soon they understand that you are an ordinary person so they tell you the truth about «beauty operation» and its results. The government uses this operation to subdue people, they do not only change their appearance, but also change something in the brains. The person in the «box» is one of the citizens, he was caught by the soldiers and David’s team want HIM back, as they did it for Tally some time ago).government forces rush into the house shouting loudly… You open your eyes, your family is next to you and the book is on your laps.questions:

.        Can a person save the world?

.        Do you want to change anything in your appearance? Is it important being yourself?

Green world (Alice in Wonderland, Hungry games)first thing to do is to look around and find out where you are, if there are any people who can help. The last thing you remember, you were at home with your family reading one of young adult novels. And suddenly you are somewhere else. The only thing you can see is green bushes.

(Students get the card with the possible variants, discuss the problem within a group, using the new vocabulary and then give their answer. The teacher listens to it and then gives the result from the brackets).

1.      Try to get some information about the place, looking around (You climb the tree to observe the area and see weak smoke far away.)

.        Use your mobile phone in order to find a network or where you are through GPS (result — your phone is turned off because of a low battery, so you can’t use it. Follow line 1).

.        Ask your dog, suddenly it is here and can speak. (result — It is a DOG! Of course, it has no answer. Follow line 1).hope that there is somebody to help you. You trudge through the trees, bushes and roots and feel that you don’t have enough energy to get to the place, moreover you are so hungry! You see some berries next to you, maybe you’ve never seen them before. Would you eat them?

.        Yes, we are hungry, there is a 50% opportunity that everything will be all right. (Follow line 1).

.        Of course not! Are we crazy? (Follow line 2).

Line 1

You shouldn’t have done it. There was something wrong with these berries, you feel giddy and your eyes lose their focus. You are poisoned. Is it a white rabbit in front of you? Your mind tells you to follow it. Will it bring you to Alice’s world?

1.      Continue going, you are still in the world of illusions. Confound the berries. (You see a bear, a fox, and a wolf and drink some tea with them. Finally you understand that it was berries that made you see it).

.        You understand that it is quite stupid, stop for a moment and go to the place with the smoke. (Follow line 2 (smoke).far you see a small house and a man near it. You rush to the person to ask all questions you have. This man is a hunter and has been living here for a long time. Some time ago his only child died and you look so familiar that he gives you food and a room to stay for a while. The next day he goes hunting. Will you join him?

1.      Yes, it might be useful. (Now you can use a bow and arrows. The hunter is a good teacher. And he equips you with this weapon. You continue your journey at least armed).

.        I have no wish to kill anyone. (You are to leave this place without any means of self-protection).see the place you saw yesterday, the smoke you wanted to reach. You see that the fire was so large, that people still were making it stop burning. You ask them what this place is. It is a Great Forest, the place of endless forests. You…

1.      Will enjoy the life in a secluded village in this world. (You like your life, but one day you wake up in your own world and understand that it was a dream (THE END).

.        Run away and find the way out. (Sometime later the stories told about a mad person living in the heart of the forest (THE END).

Line 2 (smoke)

You decide to continue your way, there was rain some time ago and you see human footprints on the ground. You go through the forest for hours and see a strange woman hiding behind the trees, she looks pale and mad. You come closer in order to help, but she sees your weapon, cries loudly and runs away! Ok, it happens, go on.

Suddenly you hear a harsh sound as if it was a bomb.

1.      Hide? (You hide under the roots of a huge tree. In an hour or so, you continue your way).

.        Run? (You run away as fast as you can! And soon get lost, but…)see the footprints again, a lot of them, follow them and come to a small village. The village people say that once in 5 years there is something wrong in the world. Strange things happen, people die, the Great Forest takes its rent — the lives. No one can explain it. But people disappear…they are all the victims of the Forest. You remember the strange woman…

1.      Don’t want to have something in common with it. (you will enjoy life in a secluded village in this world. You like your life, but one day you wake up in your own world and understand that it was a dream (THE END).

.        Will you find her and help? (It takes you a long time, but finally you see her near the river, you say «Hey, I won’t hurt you, I want to help». She looks suspicious, but comes closer. She can’t explain why she is here. The Forest called her. The primeval force. She says that a lot of people live in the heart of the forest, like the ancestors used to. She asks you to come with her forever. She doesn’t look so frightened now. Will you do it?

.        Yes, why not, I have nothing else to do.

Нужна помощь в написании диплома?

Мы - биржа профессиональных авторов (преподавателей и доцентов вузов). Сдача работы по главам. Уникальность более 70%. Правки вносим бесплатно.

Цена диплома

.        No, I’d better stay here for a while.’ll like the life wherever it would be. But one day you will wake up in your own world and understand that it was a dream).

Desert world (Star Wars series)

(Students get the card with the possible variants, discuss the problem within a group, using the new vocabulary and then give their answer. The teacher listens to it and then gives the result from the brackets).

You wake up and feel the heat, the sun is so bright that you can’t see anything for a few moments. As you feel a bit better you… You decide to look around and find out where you are, if there are any people who can help.see that there is a camp in the heart of the desert. There are some bags. Will you look inside them in order to find anything?

1. Yes (all of the bags are empty, but the last one, offers you some equipment: spears and guns. They may be useful.

. No (you don’t want to waste your time on it).the campfire you find a note, it is written there that the group of people (you can find your names there) was moving to the nearest spaceport. You set off in the morning and the sun is shining in your face, so you are moving to the east. At midnight your group decide to have a break near the oasis and drink some water, but feel ill. That’s why when you wake up you find no one around and there is no oasis as well. You decide to continue your way, find some food and get out of there.careful! The sunset is very close. Where should you go to continue your way?

1. West

. South

. East

. North

The right variant is to the East (when you set off the sun shone in your face and you were going to that side of the world).

If you’ve chosen something else probably you’ll go in the desert forever.’ve got lost in the desert; harsh sand is in your eyes. You hear a buzz coming from under the ground. A huge sand-worm appears.

.        If you have strength more than 8 and the weapon, you have found. You can protect yourself.

.        It is the end of your trip (you are eaten by the worm, and wake up in your own flat, and understand that it was just a bad dream.you have chosen EASTnight is c

Средняя оценка 0 / 5. Количество оценок: 0

Поставьте оценку первым.

Сожалеем, что вы поставили низкую оценку!

Позвольте нам стать лучше!

Расскажите, как нам стать лучше?

327

Закажите такую же работу

Не отобразилась форма расчета стоимости? Переходи по ссылке

Не отобразилась форма расчета стоимости? Переходи по ссылке